Vialis Projecten

Wij bedenken, bouwen en onderhouden verkeerssystemen en managen verkeersstromen op de weg, het water en het spoor. We lopen voorop in technologische ontwikkelingen en bouwen aan de ‘Smart City’ van de toekomst.

Een greep uit onze uiteenlopende projecten:

Omleiding A9 Badhoevedorp: beheerst en met aandacht

A9-Badhoevedorp-jpg

Dagelijkse files op de A9 zijn in 2018 verleden tijd door de omlegging van de Rijksweg bij Badhoevedorp. En minstens zo belangrijk: de luchtkwaliteit en kwaliteit van de ruimte in het Noord-Hollandse dorp verbeteren enorm. In 2013 ging de schop in de grond om de weg die nu dwars door Badhoevedorp loopt om te leggen naar de zuidkant van het dorp. Bovendien wordt de weg breder: van 2×2 rijstroken nu, naar 2×3 in 2017. Een complex en uitdagend project: een zeer krap bebouwde omgeving en een geplande oplevering van medio 2017. Het toverwoord is SSB: Samen Slimmer Bouwen. Een project waar jouw DVM-hart sneller van gaat kloppen!

Verkeer.nu

verkeer.nu

Verkeer.nu is een platform met een moderne look and feel en is optimaal afgestemd op de taak van diverse gebruikers. Vialis verwacht hier enerzijds mee aan te sluiten op actuele ontwikkelingen en het toekomstig perspectief rondom beheercentrales en verkeersregelinstallaties en anderzijds op de verwachtingen van de gebruikers zelf. Alle verkeersmanagementtaken kunnen worden uitgevoerd op een klantspecifiek, eigen domein, met persoonlijke dashboards en gebruikerspecifieke instellingen. Toepassingen zijn onder andere beheersystemen voor verkeersregelinstallaties, parkeerverwijssystemen, scenariomanagement, verkeersinformatie en technisch beheer.

ANAbel, de bel van de toekomst

anabel

Veel spoorwegovergangen zijn uitgerust met elektromechanische of elektronische bellen met een vast belvolume. Dergelijke bellen kunnen door de omgeving van de overweg bron van ergernis zijn. Op de stille momenten van de dag zal het geluidsniveau dat de bel produceert even hoog zijn als op drukke momenten. De nieuwe elektronische bel (ANAbel) kent dit nadeel niet. Deze adaptieve bel is compleet door VRS ontwikkeld en zit momenteel in het vrijgavetraject bij ProRail. Een uniek product in Nederland, dat binnen VolkerWessels het PlanetFit label heeft ontvangen.

Ramspolbrug

ramspolOver het Ramsdiep en Ramsgeul is tussen de oude Ramspolbrug en de bestaande Balgstuw de nieuwe Ramspolbrug gebouwd. Deze nieuwe brug, ca. 13 m hoog, 550 m lang en 34 m breed krijgt in het Ramsdiep en de Ramsgeul een doorvaarbreedte van ca. 50 m. De motor die het beweegbare brugdeel bedient, wint energie als de klep van de brug sluit. Dankzij 320 zonnepanelen produceert de brug bovendien net zoveel stroom als hij nodig heeft. Dit project ontving ook de Energie-Nulprijs van het HIER Klimaatbureau en de branchevereniging NLingenieurs.

Meer projecten zien? Kijk hier en hier.